مدیریت زمان به معنای استفاده درست و بجا از زمان است. اما گاهی برخی عوامل موجب تلف شدن وقت شما و مانع مدریت مناسب زمان تان می شوند. به منظور استفاده بهینه از زمان خود، لازم است، این عوامل را شناسایی و آن ها را کنترل کنید. این عوامل که غاصبان زمان تلقی می شوند شامل مواردی از قبیل تماس های تلفنی طولانی یا بیش از اندازه، زمان های هدر رفته در شرایطی مثل ترافیک، حضور سرزده افراد به خانه یا محل کارتان و اتلاف وقت در فضای مجازی می شوند. مقاله حاضر بر آن است که شما را با راهکارهایی به منظور مدیریت درست زمان خود در محل کارتان، آشنا سازد.

1) کارها را به درستی و در زمان درست خودشان اجام دهید:

کارهای خود را اولویت بندی کنید و هر کدام را با توجه به میزان ضرورت و اهمیتش در زمانی درست انجام دهید. این راهکاری ساده برای کنترل زمان تان می باشد.

2) قبل از ترک محل کار، فهرستی از کارهای روز بعد را تهیه کنید:

به هنگام اتمام کارها و ترک محل کارتان ابتدا فهرست کارهای خود را مرور کنید تا بدانید به کدام کارهای ضروری هنوز رسیدگی نکرده اید. همچنین فهرستی از کارهای روز بعدتان را تهیه کنید و کارهای مهم انجام نشده را در اولویت قرار دهید.

3) ساعات اوج توان کاری خود را شناسایی کنید:

ساعاتی را که در آن دارای اوج انرژی و بازدهی هستید را مشخص کنید و انجام کارهای دشوار و نیازمند تمرکز را برای این ساعات بگذارید.

4) از جلسات کاری نهایت استفاده را ببرید:

زمان جلسات را باید به طور دقیق تنظیم کنید و مسائل مورد بحث در جلسه را اولویت بندی کنید.

5) برخی از کارها را به دیگران بسپارید:

چنانچه می دانید دیگران از پس انجام برخی از کارهای شما از نظر توانایی و زمانی، بر میnot;آیند، انجام آن امور را به آن ها بسپارید تا خودتان قادر به رسیدگی به کارهای مهم تر باشید. لازم نیست مدام نحوه عملکرد آن ها را چک کنید چون این کار از کیفیت کار میnot;کاهد تنها کافیست طبق زمانبندی از پیش تعیین شده گاهی بر انجام امور نظارت داشته باشید.

6) میز کار خود را مرتب نگه دارید:

اگر میز کارتان شلوغ و به هم ریخته باشد، روزانه به طور متوسط یک ساعت و نیم مشغول گشتن دنبال وسایلتان خواهید بود که در طول یک هفته زمان قابل توجهی می شود. بنابراین همواره میز خود را مرتب نگهدارید.

7) راهکار ها را با شرایط خود تطبیق دهید:

شاید راهکار های گفته شده با شرایط شما سازگار نباشد، برای موفیت در کار خود باید مطابق با شرایط و ویژگی های خودتان، برنامه ای برای مدیریت زمان طرح کنید.

مدیریت درست زمان در محل کار اداری

زمان ,کارهای ,انجام ,کار ,محل ,درست ,خود را ,کنید و ,می شوند ,را با ,از کارهای

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش لوازم باربي azarhana akhbar tecnolozh6 اشتراک مطالب کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ دانلود سرا جراحی بینی در گرگان / گنبد / علی آباد فایل اکی مرجع فروش و خرید انواع پایان نامه ، تحقیق ، مقاله ، پروژه ، ترجمه ، پاورپوینت ، انواع طرح های کسب و کار و ... فروشگاه اینترنتی قاصدک طلایی